wtorek, 12 listopada 2013

"Eragon" Christopher Paolini


Mag Wydawnictwo
Data premiery: 14.01.2005

Napisana przez 17 - latka powieść, rozgrywająca się w magicznym świecie.
Książka opiera się na znanym starszej generacji czytelników archetypie dorastania młodzieńca, jego dojrzewania , poszukiwania nauczyciela i spełnieniu misji.

Eragon – bohater Paoliniego , młody wiejski chłopak znajduje niebieski kamień i przynosi go do domu. Ale zanim udaje mu się sprzedać go handlarzowi, z „kamienia” wykluwa się szafirowy smok, Saphira. Smoka próbuje ukraść zły Urgals, który brutalnie morduje wuja Eragona. Chłopcu i smoczycy w ostatniej chwili udaje się uciec. Od tej chwili Eragon poprzysięga zemstę mordercy wuja i wyrusza na wyprawę by uratować świat i stać się ostatnim legendarnym Jeźdźcem Smoków.
 Poczekajcie, to nie wszystko.
Eragon jest związany z Saphirą magiczną mocą, psychiczną więzią , która wzmacnia ich wzajemną siłę lecz jest trochę...nieprzewidywalna. Król krainy, w której rozgrywa się akcja – Alagaesii – jest także Jeźdźcem, zaprzedał się jednak ciemnej mocy...W książce znajdujemy wszystko co niezbędne dla nowej generacji fantasy; wspaniałe walki , historyczne bronie, tajemniczy spisek i ... kobieta elf, która pojawia się w snach Eragona. 



Czego spodziewać się po nastoletnim autorze? Teraz już znam odpowiedź- oczekiwać powieści z górnej półki.
Długo zastanawiałam się, zanim sięgnęłam po "Eragona" i jestem bardzo zadowolona. Nie spodziewałam się tak dobrej książki po kimś tak młodym, jednak Christopher Paolini naprawdę mnie zaskoczył.
Jest to książka, w której można się "zatopić". Po prostu pochłonęła mnie historia Eragona i jego smoka. Fabuła bardzo ciekawa, z licznymi zwrotami akcji. Nastrój, który unosi się ze stron powieści jest mroczny, przesiąknięty walkami, zapachem krwi i odgłosem ostrzonych mieczy.
Mimo tego nie zabraknie przyjaźni, miłości i wielu tajemnic. 
Jeśli szukasz przygód, dobrze trafiłeś!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz