czwartek, 12 września 2013

"Pięćdziesiąt twarzy Greya" E.L. James

Opis:
 Hipnotyczna, uzależniająca, iskrząca seksem i erotyką powieść, której nie sposób odłożyć.

Studentka literatury Anastasia Steele przeprowadza wywiad z młodym przedsiębiorcą Christianem Greyem. Niezwykle przystojny i błyskotliwy mężczyzna budzi w młodej dziewczynie szereg sprzecznych emocji. Fascynuje ją, onieśmiela, a nawet budzi strach. Przekonana, że ich spotkania nie należało do udanych, próbuje o nim zapomnieć – tyle że on zjawia się w sklepie, w którym Ana pracuje, i prosi o drugie spotkanie.
Młoda, niewinna dziewczyna wkrótce ze zdumieniem odkrywa, że pragnie tego mężczyzny. Że po raz pierwszy zaczyna rozumieć, czym jest pożądanie w swej najczystszej, pierwotnej postaci. Instynktownie czuje też, że nie jest w swej fascynacji osamotniona. Nie wie tylko, że Christian to człowiek opętany potrzebą sprawowania nad wszystkim kontroli i że pragnie jej na własnych warunkach…
Czy wiszący w powietrzu, pełen namiętności romans będzie początkiem końca czy obietnicą czegoś niezwykłego? Jaką tajemnicę skrywa przeszłość Christiana i jak wielką władzę mają drzemiące w nim demony?
 

Moja opinia:
Powiem krótko. Przeciętna.
Sięgnęłam po nią z powodu jej rozgłosu i szumu jaki się wokół tej powieści wytworzył. Może nie żałuje. Może nie było tragicznie. Ale zachwycona też nie jestem.
Pani James miała dobry pomysł na fabułę, ale czy na pewno to jest wspaniałe wykonanie, którym należy się aż tak zachwycać? No, nie jestem przekonana.
"Pięćdziesiąt twarzy Graya" ma bardo mało opisów np. wnętrz i otoczenia. Tu przykładem może być PODOBNO piękny widok z lotu helikopterem. Oczywiście, zabrakło opisu tego właśnie widoku. A to nie jeden taki przypadek.
Niezmiernie denerwowało mnie to, iż ciągle powtarzały się beznadziejnie zwroty typu: moja bogini(kto tak mówi?!), rozpadam się na kawałki, przygryzam wargę, jego oczy ciemnieją itd.
Jest to książka, jak już wyżej wspomniałam, z ciekawą fabułą i gdyby nie te techniczne, nie przeczę, dość uciążliwe usterki, była by lekturą godną szczerego polecenia. Mam jednak zamiar w najbliższym czasie przeczytać kontynuacje trylogii "Pięćdziesiąt odcieni" żeby przekonać się co nowego autorka przygotowała dla swoich czytelniczek (ale może i czytelników?).
Więc nie polecam, ale również nie odradzam :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz