środa, 2 października 2013

"Jutro, kiedy zaczęła się wojna" John Mardsen

 Opis: 
Nie ma już żadnych zasad.
Mam na imię Ellie. Kilka dni temu wybraliśmy się w siedem osób na wyprawę do samego Piekła. Tak nazywa się niedostępne miejsce w górach. Wycieczka była próbą naszej przyjaźni. Niektórych z nas połączyło nawet coś więcej. Szczęśliwi wróciliśmy do domu. Ale to był powrót do piekła. Znaleźliśmy martwe zwierzęta, a nasi rodzice i wszyscy mieszkańcy miasta zniknęli.
Okazało się, że naszego świata już nie ma.
Że nie ma już żadnych zasad.
A jutro musimy stworzyć własne.
Jutro to pierwsza z siedmiu części serii. Kolejny tom ukaże się w czerwcu 2011. Na podstawie książki powstał film Tomorrow, When the War Began.
 



Moja opinia: 
Wyobraź sobie, że razem z przyjaciółmi wybierasz się na wycieczkę w góry. Jesteście w oddalonym od ludzi i cywilizacji miejscu. Po powrocie w domach nie ma nikogo. Zwierzęta zaniedbane, umierające z pragnienia w upale a wszyscy pozostali zniknęli. Co sobie myślicie? Co czujecie?... To jest właśnie powieść Johna Mardsena.
Kiedy tylko w bibliotece natknęłam na "Jutro" wiedziałam że muszę przeczytać tą historię. Spodziewałam się rewelacji, i rewelacje dostałam. Nie zawiodłam się w żadnym calu. Urzekły mnie piękne opisy, dobrze budowane napięcie i akcja, która wciąga bez reszty. Jest to książka od której nie potrafiłam się oderwać do puki nie dotarłam do końca.
Serdecznie polecam, zarówno pierwszą część serii, jak i kolejne, równie świetne.

P.S. Filmu nie polecam:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz