czwartek, 24 października 2013

"Zagubiona przeszłość" Jodi Picoult

Prószyński Media
Data premiery:  21.09.2012

Delia Hopkins ma bajkowe życie. Mieszka w uroczym miasteczku w sielskim stanie New Hampshire. Ma małą córeczkę, przystojnego narzeczonego, ukochanego ojca oraz psa, z którym pracuje przy poszukiwaniu zaginionych ludzi. Trwają przygotowania do ślubu. Ni stąd, ni zowąd Delię zaczynają dręczyć wspomnienia, których nie potrafi wyjaśnić ani umiejscowić w czasie i przestrzeni. A potem nagle w jej domu zjawia się policjant, przynosząc nieoczekiwaną wiadomość, która rujnuje bezpieczny świat młodej kobiety. 
Co czuje człowiek, dowiedziawszy się, że nie jest tym, za kogo się uważał?

Jak pogodzić się z faktem, że kochany człowiek ukrywał prawdziwą tożsamość, a jakaś obca osoba może rościć sobie prawo do silnych więzi?
Dlaczego na pozór słuszne decyzje są często krzywdzące dla innych?
Jodi Picoult dotyka kolejnego trudnego tematu zaczerpniętego z życia, przedstawiając go z właściwą sobie przenikliwością, empatią i wrażliwością.


To pierwsza książka autorstwa Jodi Picoult z którą miałam do czynienia i muszę przyznać, że jestem pod wrażeniem. Kiedy zobaczyła ją w bibliotece postanowiłam przeczytać, bo słyszałam gdzieś o jej talencie. Jestem pewna, że na tym pierwszym tytule od którego zaczęła się moja przygoda z twórczością tej pisarki, nie skończę.
Nie wiedziałam czego się spodziewać po wątku psychologicznym, bo nie uważam się za znawce tego gatunku, jednak "Zagubiona przeszłość" to powieść wyjątkowo w moim typie. 
Opowieść o miłości rodzicielskiej, naturze ludzkiej pamięci i poświęceniu dla bliskich. Po prostu o człowieku.
Przeczytałam z przyjemnością, i z przyjemnością polecam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz